tirsdag den 25. august 2015

Litterære Links #1

Det er på tide at lancere endnu et indlæg-koncept. 
Fra tid til anden vil jeg under etiketten Litterærelinks dele de links 
omkring litteratur jeg har bidt særlig mærke i og mener bør deles. 
Billed taget fra politikkens artikel

Efter at have spænderet to dage på Louisiana Litterature har jeg virkelig fået blod på tanden for litterære arrangementer, derfor ser jeg frem til Hillerød litteraturfestival Ordet er Løst, som afholdes 28-31 oktober. Her kan Benny Andersen, Olga Ravn, Casper Eric, Asta Olivia Nordenhof og Hassan Preisler bl.a. opleves.

Så snart som alt posturet har lagt sig efter Harper Lees anden roman "Sæt en Vagtpost ud", går der allerede rygter om en tredje bog, læs om der her på Politikken. Artiklen indeholder også teorier omkring baggrunden for udgivelsen og opdagelsen af "Sæt en vagtpost ud"

På informationen kan du læse JanusKodal's spændende Essay Digte holder det danske sprog i live. Her lyder det bl.a "Homer vidste det: Der er intet sprog i verden, der overlever, hvis ikke der digtes på det. Det er kun i digtene, at lyden af sprogets ord og sætninger kan høres. Det er kun i digtene, at sproget får stemme" og"Der findes intet ord, som ikke kan betyde hvad som helst. Enhver betydning er resultatet af normer for sprogets anvendelse."

Jeg fik ideen til denne type indlæg fra bloggen Reads & Recipesder køre et koncept med "Links of the Week" Indlægende indeholder links fra alt mellem himmel og jord. Fra opskrifter til omgang med sociale medier - og når ja så selvfølgelig også bogrelaterede link. Kan varmt andbefale denne blog, hvis du da ikke allerede kender den.



1 kommentar:

  1. Sikke en fin blog du har startet op :D Jeg har ikke hørt om den litterære festival i oktober, så tak for tippet :)

    SvarSlet