søndag den 6. september 2015

Litterære Links #2

Den 19. Maj afholdt Lousiana hyldets aften til Klaus Rifbjerg, som desvære døde d. 4 april i år. Jeg ville virkelig gerne have deltaget i arrangementet, men det blev desvære hurtigt udsolgt. Heldigvis blev det hele optaget, og herefter lagt ud på youtube i to dele.  "Forfatternes farvel til Klaus Rifbjerg" kan ses her. De forfattere der blandt andet deltog var Suzanne BrøggerJørgen LethJens BlendstrupDy PlambeckHarald VoetmannKim Leine, Lars FrostMorten Søndergaard og Lea Løppenthin.

På informations hjemmeside faldt jeg i artiklen "Istedet for at fylde os med boller og kage" over firmaet Peter & Ping, der arrangere litterære gåture rundt omkring i København. De arrangere bl.a. vandringer med H.C. Andersen, George Bandes og og Michael Strunge (Mange af turene kan ses her). Og det bedste af det hele er at en sådan tur er langtbilligere end en tur i biografen(Vandringen i artiklen kostede 75kr. pr. næse), så det er bare med at få samlet en håndfuld venner og bestilt en tur. (Og ja, firmaet er opkaldt efter Stom p.'s tegneserie, så selvfølgelig har de også en tur med ham)

Det sidste link jeg vil dele med jer handler faktisk om denne blog. Da dette er en forholdsvis ny blog vil jeg gerne forsøge at give jer et indblik i hvad i kan forvente af den i fremtiden. Derfor har jeg lavet en lille liste over planlagte indlæg, som kan ses her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar