lørdag den 24. september 2016

Bookhaul #2 -En god blanding

Okay okay, det der med at lave videoblogs - det er altså ikke helt til.  Alt det der med at finde det rette fokus, de rigtige ord og have styr på lyssætningen er ikke helt på plads endnu for mit vedkommende. Men det skal nu ikke afholde mig fra at lave endnu en bookhaul. Og som man siger øvelse gør mester.  Jeg stødte dog på et problem undervejs som øvelse ikke alene kan løse. Jeg bruger et canon eos 500D til at filme med. Ligesiden jeg har købt det har det i perioder haft den ubehagelige vane med at stoppe filmoptagelser automatisk, på de mest mærkelige tidspunkter. Er det et problem i kender til? og måske har en løsning på? Håber lidt man kan gøre noget under indtillinger. Håber i synes om videoen, selvom den er præget af en masse afbrydelser, på de mest underlige tidspunkter. 
I denne omgang har jeg fået klikket mig en masse forskellige typer bøger hjem, heriblandt en enkel skønlitterære bog, en fagbog, en cocktailbog, to digtsamlinger og en håndfuld filosofibøger. Normalt holder jeg mig ellers meget til det skønlitteræreområde, men denne gang blev en lille undtagelse. 



"Beyond good and evil" af Nietzsche.  - "Letters from a stoic" af Seneca - "Meditations" af Marcus Aurelius, som udover at være stoiker ligesom Seneca også var Cæsar. Alle tre bøger kommer fra Penguin classic pocket hardbacks serien, som virkelig er forundelig fin. 
"On the Shortness of life" af Seneca - "Why I am so clever" af Nietzsche - "The second sex" af Simone de Beauvoir, som er en del af serien Vintage Feminism Short Edition
"Inger Christensens samlede digte" af Inger Christensen - "Mrs. Dalloway" af Virgina Woolf.
"Selected poems" af Emily Dickinson - "Ståsteder" af Svendbrinkman
Et kig ind i "Psykologibogen" af Catrine Colling m.fl.


1 kommentar:

  1. Skøn video – og så skønne bøger! Jeg må bare have fat i 'Tequila Mockingbird' engang. Den er så sjov!

    Og jeg kender faktisk godt problemet! Jeg har nemlig selv haft en EOS 500D. Så vidt jeg husker, løste problemet sig ved at skifte hukommelseskortet med et større kort med mere filplads. Alternativt kan du prøve at lege med at sætte videokvaliteten lidt ned – det er et ærgerligt kompromis at skulle indgå, men jeg tror, det hjælper på de bratte stops.

    SvarSlet