fredag den 11. november 2016

Mit Bogforums program

Nettop nu starter et af årets aller største bogfester,bedre kendt som Bogforum. I skrivende stund sidder jeg i en togkupe med fuld fart mod Bella centeret, mens jeg ligger sidste hånd på mit program for de næste tre dage Bogforum vare. Det er næsten uundgåeligt ikke at stable et alt for ambitiøst program sammen med alle de spændende arrangementer der foregår, for slet ikke at tale om hvor mange af de arrangementer der ligger oven i hinanden.
Der noget til enhver smag, ikke bare dem der elsker  skønlitteratur. Der er også noget til dem der elsker mad, livstil,politik, naturvidenskab, filosofi, youtubere osv. - ja dybest set alt hvad man kan forestille sig der kan være skrevet en bog om. Ander Fogh Rasmussen kommer sågar og fortæller.  Så bogforum er ikke kun for bogelskere. Hvis du spørger mig, så er bogforum er for alle. Jeg tror næsten det er umuligt at finde et menneske der ikke vil være bare lidt interesseret i  mindst et af de mange arrangement der løber af stablen de tre dage arrangementet vare.
Mit foreløbige program kan i store træk ses længere nede,. Der er nogle få ting der rent logstisk ikke hænger helt sammen endnu, da nogle af arrangementerne ligger oven i hinanden og jeg endnu ikke har fået valgt hvilket arengement jeg foretrækker. Dertil har jeg endnu ikke fået passet Patrick Ness ind i mit program endnu. Og når alt kommer til alt, så ender jeg nok også med at få nogle gode tips undervejs af venner og bekendte med super fede arengementer jeg har overset.  


Fredag d. 11/11
12:55 - Søren Ulrik Thomsen om “En hårnål klemt inde bag parnelet. - Stand C3-036
13:25 - Leif Davidsen i samtale med Anne-Cathrine Riebnitzsky om Ernest Hemingway - tand C3-005
13:45 - Trisse Gejl - Frie ord - Dansk PEN: Forfatter Trisse Gejl" Det er et voldsomt brud på konsensus ikke at ville leve. Måske er det et af de sidst tabuer?" Stand C2-012
14:30 - Den danske astronom Anja C. Andersen præsenterer bogen "Verdensbilledet i forandring - i et hundredårigt perspektiv. - Stand C1-SCENEN
15:15 -  Fornuft og følelse. Hvad styrer vores valg af partner? Og hvilken rolle spiller splittelsen mellem fornuft og følelse i litteraturen? Svenske Karolina Ramqvist, aktuel med romanen "Den hvide by", diskuterer med Kirsten Thorup.: - Stand C4-BOGCAFÈEN
15:30 - Mød forfatteren til "En håndfuld eksistentielle vilkår" og få en snak om Kierkegaard i det moderne samfund. - Stand C4-004
16:00 - Olga Ravn - oplæsning Den hvide rose - Stand C1-Spot Scenen
16:30-  ”’Jeg’ er fandme til!”. Niels Frank og Marianne Stidsen i debat om nye identitetsbegreber og litteratur.(Stand C3-045) 
17:10 - Tom Buk-Swienty kl. 17.10 ved Stand C3-036 – om Tommy og Tanne
17.45 - Ida Jessen ved Stand C4-Hvid Scene – om En ny tid

10:45 - Ane Cortzen præsenterer LYRIK-morgen med Pia Tafdrup, Morten Søndergaard, Sofie Diemer og Pejk Malinovski. - Stand C3-036
11:35 - Erlend Loe taler med Klaus Rothstein om romanen "Enden på verden som vi kender den". Efterfølgende signering på standen - Stand C3-036
13.30 – Linn Ullmann om De urolige - Stand E-Nord-Audoitoriet 
14:30 Leonora Christina Skov og Eva Marie Fredensborg om at bruge og bryde genregrænser - Stand E-Syd-002
16:00 - Maria Helleberg og Jørgen Lange Thomsen  om Berømte dødsfald -Stand C3-044 
16:20 - Sofi Oksanen i samtale med Jes Stein Pedersen om "Norma" - en roman om skønhedsindustriens dystre bagside. -Stand C2-027
16:45 - Josefine Klougart læser op fra hendes nyeste værk "New Forrest".  -Stand E Syd-019


11:00 -Den moderne Islams idéhistorie. Philippe Provençal i samtale med Jakob Skovgaard-Petersen. - Stand C3-045
11:30 - Ti eksistentielle holdepunkter, der kan give vores liv mening. Svend Brinkmann i samtale med Martin Krasnik om sin nye bog "Ståsteder"- Stand E Nord-AUDITORIET
11:30 Jens Andersen om fortællinger af Astrid Lindgren -Stand B5-Den lille scene
11:40 - Iben Maria Zeuthen interviewer Karen Pallisgaard om "Langsom Livstil" - et opgør med travlhedens tyranni. - Stand C2-027
12:10 - Pia Tafdrup taler med Klaus Rothstein om digtsamlingen "Lugten af sne". Efterfølgende signering på standen.- Stand C3-036
12:40 Christina Hesselholdt  om Vivian -Stand C3-027
Hele det online program findes her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar