tirsdag den 20. december 2016

Christmas everywhere - Månedens digt #11

I anledningen af at julen hastig nærmer sig, er dette månedens digt naturligvis et juledigt. At komme i tanke om hvilket juledigt der skulle postes var dog ikke helt ligetil. Det gik faktisk op for mig, at jeg ikke kendte et eneste juledigt, pinligt! Så jeg måtte igang med at søge i mine digt-antologier og fandt til sidst frem til nedenstående. Jeg kunne dog godt tænke mig at kende endnu flere juledigte. 

Jeg ville derfor høre om i kender nogen? Eller om i heller ikke kan komme i tanke om nogen ligesom mig?


Everywhere, everywhere, Christmas tonight! 
Christmas in lands of the fir-tree and pine,
Christmas in lands of the palm-tree and vine,
Christmas where snow peaks stand solemn and white,
Christmas where cornfields stand sunny and bright.
Everywhere, everywhere, Christmas tonight! 
Christmas where children are hopeful and gay,
Christmas where old men are patient and gray,
Christmas where peace, like a dove in his flight,
Broods o're brave men in the thick of the fight; 
Everywhere, everywhere, Christmas tonight! 
For the Christ-child who comes is the Master of all; 
No palace too great, no cottage too small. 

- Phillips Brooks (1835-1893)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar