mandag den 27. februar 2017

I bloggens tegn - Litterære links #7



Som den opmærksomme læse måske har bemærket er bloggen på det seneste blevet langt mere aktiv end tidligere, hvilket jeg er ret stolt over.  Men det er faktisk ikke kun her på bloggen jeg er blevet mere aktiv. Jeg har også bevæget mig ud på tre ny platforme.

Den første er måske ikke helt så ny og revolutionerende, men efter at min blog har været håbløst bagud på de sociale medier, har den langt om længe fået sin egen facebook-side. Det er lidt af en overvindelse at flytte bloggen over på en anderledes platform og jeg er rædselslagende for at ingen vil læse med derinde.  Men istedet for at lade det holde mig tilbage har jeg valgt at kaste mig ud i det og se om min fordom holder stik. Hvis du har lyst til at følge mig derinde finder du siden her.

Det andet projekt jeg er startet op på er en ny og spændende bogblog, som jeg har startet op med min højskole veninde Christina. Vi er begge helt vilde med litteratur og har tradition for at tage til bogforum sammen. Sidste gang besluttede vi os for at det kunne være en sjov ide at starte et fælles bogprojekt op som en ekstra god måde at holde kontakten på og sådan blev bogbloggen Bogkollektivet til. Hver måned uploader vi hver især en anmeldelse. Anmeldelserne er alle struktureret omkring fire grundspørgsmål, et udvalgt citat, faktuelle oplysninger og en lille bonus.  Jeg er selv ret begejstret for projektet og håber at også bliver det.

Det sidste nye for bloggen og mit vedkommende er at jeg har sagt ja til at deltage i et bogblogger event der afholdes af Esbjerg bibliotek. Eventet er for alle der ønsker at vide mere om bogbloggerverden. Udover mig deltager to andre blogger, nemlig  Majbrit fra Bøgernes labyrint og Amanda fra frk. Litteratur.   Til eventet vil der, udover en masse god bogsnak, også være lille forfriskning og goddie bag. Arrangement afholdes d. 16 marts kl. 17-19. Det er gratis at deltage, men kræver tilmelding. Du kan læse mere om eventet på facebook. (Du kan også læse et fint lille mini interview omkring yndlingslæseplads og inspirerende forfattere med mig der er lavet i forbindelse med arrangementet her.) Jeg glæder mig personligt super meget til at dele ud af min viden og kærlighed til bøger, samt at møde andre bog-entusiaster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar